خودرو

مالیات خودروی شرکت بر خودروهای برقی توضیح داد

مالیات خودروی شرکت بر خودروهای برقی توضیح داد

در مورد پیامدهای مالیات خودروی شرکتی برای خودروهای برقی فکر می کنید؟ دیگر تعجب نکنید…

ممکن است خودروهای شرکتی مانند گذشته امتیاز رایجی نباشند، اما هنوز حدود یک میلیون نفر از این مزیت برخوردارند، و یک خودروی الکتریکی به دلیل پیامدهای مالیاتی بسیار مطلوب می‌تواند انتخابی عالی برای خودروهای شرکتی باشد، همانطور که ما اینجا توضیح خواهم داد.

مالیات خودروی شرکت چیست؟

اگر از ماشین شرکت خود برای استفاده شخصی و همچنین برای کار استفاده می کنید، این یک مزیت محسوب می شود. شما بر ارزش آن سود مالیات می پردازید. این به عنوان مالیات بر خودروی شرکتی (یا گاهی اوقات مالیات سود در نوع) شناخته می‌شود، و بر اساس ارزش خودرو، انتشار CO2 و براکت مالیات بر درآمد شما است.

این سیستم برای تشویق کارمندان به انتخاب خودروهایی با آلایندگی کم طراحی شده است، زیرا این خودروها برای محیط زیست بهتر هستند. بنابراین، یک گازسوز در یک باند مالیات خودروی شرکتی بالا قرار دارد، در حالی که یک خودروی هیبریدی که جرعه جرعه سوخت است، در یک باند مالیات پایین قرار دارد.

کمترین نرخ‌های مالیاتی برای خودروهای الکتریکی که آلاینده‌های اگزوز ندارند، اختصاص دارد. کارمندی که خودروی شرکت برقی را به جای بنزین یا گازوئیل انتخاب می‌کند، مالیات خودروی شرکتی بسیار کمتری را نسبت به همکارش که خودرویی با موتور احتراق داخلی دارد، پرداخت می‌کند.

راهنمای عمیق ما برای مالیات خودروی شرکت جزئیات بیشتری دارد.

مالیات خودروی شرکت چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، میزان مالیات بر خودروی شرکتی که پرداخت می‌کنید با توجه به ارزش خودرو و میزان CO2 آن تعیین می‌شود، در حالی که براکت مالیات شخصی شما نیز وارد عمل می‌شود.

نرخ‌های سود در نوع (BiK) از 2٪ تا 37٪ متغیر است، که آلاینده‌ترین خودروها محدوده درصد بالاتری را اشغال می‌کنند، و خودروهای برقی با نرخ 2٪.

هزینه یک خودرو توسط مامور مالیات به عنوان ارزش P11D آن شناخته می شود. این قیمت با توجه به هزینه خودرو به اضافه مالیات بر ارزش افزوده، آپشن ها و هزینه های تحویل از نو تعیین می شود. این شامل عوارض خودرو و هزینه ثبت نام اولیه نمی شود، بنابراین کمی کمتر از قیمت خودرو در جاده است.

مالیات بر خودروهای شرکت برقی چقدر است؟

نرخ BiK کنونی برای خودروهای الکتریکی 2٪ است، اما به زودی تغییر خواهد کرد.

در پایان سال مالیاتی 2024/25، نرخ مالیات در سه سال آینده 1٪ افزایش می یابد (IE در 2025/26 3٪، در 2026/27 4٪ خواهد بود؛ و در 2027/28 5 درصد خواهد بود. این باعث افزایش هزینه استفاده از یک وسیله نقلیه الکتریکی به عنوان یک خودروی شرکتی می‌شود، اگرچه این نرخ‌ها هنوز بسیار پایین‌تر از نرخ‌های یک خودروی بنزینی یا دیزلی معمولی است که ممکن است ۲۵٪ یا بیشتر BiK را جذب کند.

بنابراین، در حال حاضر، 2٪ از ارزش یک ماشین الکتریکی مشمول مالیات است، اما یک٪ افزایش برای سه سال آینده وجود خواهد داشت.

فرض کنید یک خودروی شرکت برقی به قیمت 40000 پوند دارید. 2٪ از 40,000 پوند، 800 پوند است – این مقدار از ارزش خودرو است که مشمول مالیات است.

اما شما تمام آن ارزش مشمول مالیات را پرداخت نمی‌کنید: درصدی از آن را بر اساس دسته مالیاتی که حقوق شما را در آن قرار می‌دهد، پرداخت می‌کنید.

اگر پرداخت کننده نرخ مالیات 20٪ هستید، هر سال 20٪ از 800 پوند را پرداخت خواهید کرد، بنابراین سالانه 160 پوند به مامور مالیات بدهکار خواهید بود.

اگر پرداخت کننده نرخ مالیات 40٪ هستید، هر سال 40٪ از 800 پوند را پرداخت خواهید کرد، بنابراین سالانه 320 پوند به مامور مالیات بدهکار خواهید بود.

d985d8a7d984db8cd8a7d8aa d8aed988d8afd8b1d988db8c d8b4d8b1daa9d8aa d8a8d8b1 d8aed988d8afd8b1d988d987d8a7db8c d8a8d8b1d982db8c d8aad988 66c538ce499e3

مقایسه مالیات خودرو شرکت

فقط برای برجسته کردن جذابیت خودروهای الکتریکی شرکتی، بیایید مورد بالا را با یک مدل بنزینی مقایسه کنیم. ما در هر دو مورد از یک کارمند براکت مالیاتی 40٪ و یک خودروی 40000 پوندی برای سادگی استفاده خواهیم کرد.

راننده EV سالانه 40% از 2% از 40000 پوند را به مامور مالیات می پردازد که 320 پوند در سال یا 26.67 پوند در ماه است.

ماشین بنزینی 130 گرم در هر کیلومتر (گرم در کیلومتر) دی اکسید کربن (CO2) منتشر می کند، به طوری که خودرو در این سال مالی در نرخ 31 درصد BiK قرار دارد.

با توجه به اینکه 31% از 40000 پوند 12400 پوند است، یک کارمند 40% مالیاتی 4960 پوند در سال یا 413.33 پوند در ماه مالیات پرداخت می کند.

بنابراین، اگر به دنبال گزینه برقی بودید، به دنبال صرفه جویی سالانه بیش از 4500 پوند خواهید بود.

مالیات بر خودروهای شرکتی هیبریدی چیست؟

نرخ‌های BiK خودروی شرکت نیز بر اساس میزان مسافتی که یک خودرو می‌تواند در حالت باتری طی کند تعیین می‌شود. برای خودروهای الکتریکی، واضح است که این رقم بزرگی است، اما برای خودروهای هیبریدی می‌تواند بسیار کوچک باشد.

هیبریدهای معمولی که نمی‌توانند از دوشاخه شارژ شوند، معمولاً می‌توانند کمتر از یک مایل را در حالت برقی طی کنند، در حالی که معمولاً بیش از 50 گرم در کیلومتر CO2 منتشر می‌کنند، بنابراین برای همه مقاصد و مقاصد مانند آنها رفتار می‌شود. خودروهای بنزینی و دیزلی معمولی توسط مامور مالیات.

هیبریدهای پلاگین (PHEV)، با این حال، معمولا کمتر از 50 گرم منتشر می کنند. /km CO2، و می تواند مسافت قابل توجهی را در حالت باتری پوشش دهد، بنابراین رفتار مطلوب تری دریافت کنید.

هر چه PHEV بتواند با باتری بیشتر حرکت کند، نرخ BiK آن کمتر می شود. با فرض اینکه همه PHEV های مورد بحث کمتر از 50 گرم در کیلومتر CO2 منتشر می کنند، این نرخ ها عبارتند از:

  • اگر یک PHEV بتواند کمتر از 30 مایل را در حالت باتری طی کند، در سال مالی 2024/25 نرخ BiK 14٪ دریافت می کند.
  • اگر یک PHEV بتواند 30 تا 39 مایل را در حالت باتری بپیماید، در سال مالی 2024/25 نرخ BiK 12٪ دریافت می کند.
  • اگر یک PHEV بتواند 40 تا 69 مایل را در حالت باتری طی کند، در سال مالی 2024/25 نرخ BiK 8٪ دریافت می کند.
  • اگر یک PHEV بتواند 70 تا 129 مایل را در حالت باتری طی کند، در سال مالی 2024/25، نرخ BiK 5٪ دریافت می کند.
  • اگر یک PHEV بتواند بیش از 130 مایل را در حالت باتری طی کند، در سال مالی 2024/25 نرخ BiK 2٪ دریافت می‌کند (در واقع توسط مأمور مالیات مانند یک خودروی تمام برقی رفتار می‌شود).

توجه داشته باشید که پیچیده‌ترین PHEV‌ها فقط می‌توانند حدود 70 مایل را به طور رسمی در حالت برقی مدیریت کنند، بنابراین دسته‌هایی که بر اساس مسافت پیموده‌شده بالاتر از این هستند، برای PHEV‌های آینده به‌طور موثر در آینده مقاوم هستند.

مثل خودروهای برقی، نرخ‌های PHEV از آوریل 2025 افزایش می‌یابد. برای سه سال مالی آینده برای هر سال 1 درصد افزایش وجود دارد.

آیا ون های برقی مشمول مالیات خودرو شرکت هستند؟’

این بستگی به نحوه استفاده از ون دارد و اینکه آیا ون برقی است یا خیر.

اگر ون بنزینی یا دیزلی فقط برای مقاصد کاری (از جمله رفت‌وآمد) استفاده می‌شود، هیچ مالیاتی برای آن پرداخت نمی‌کنید.

اگر از ون بنزینی یا گازوئیلی استفاده شخصی «ناچیز» می‌کنید – مثلاً گاه به گاه دویدن به انعام یا رها کردن کودک در مدرسه در راه رفتن به محل کار – پس مالیاتی هم برای پرداخت وجود ندارد.

اما اگر استفاده شخصی «قابل توجه» از ون داشته باشید – مثلاً با آن مانند یک ماشین شخصی رفتار کنید و از آن برای دیدار دوستان خود در آخر هفته استفاده کنید – آنگاه وانت بنزینی یا دیزلی مشمول مبلغ مالیات ثابتی است. 3960 پوند برای سال مالی 2024/25؛ اگر 20٪ مالیات پرداخت می کنید، 20٪ از آن را پرداخت خواهید کرد، بنابراین 792 پوند در سال.

اگر ون برقی است، اصلاً این مبلغ را پرداخت نمی‌کنید، حتی اگر از ون به عنوان وسیله نقلیه شخصی در اوقات فراغت خود استفاده کنید.

Get the right car insurance for your with Go.Compare

چه مشوق های دیگری برای برقی شدن کسب و کارها وجود دارد؟

کسب و کارها تشویق می شوند تا کارکنان را با تعدادی روش دیگر وارد خودروهای الکتریکی کنند.

اینها عبارتند از:

طرح شارژ محل کار

این امر 75% از هزینه خرید و نصب نقاط شارژ EV در محل کار را فراهم می کند، حداکثر تا 350 سوکت در هر سوکت، و 40 سوکت در هر سایت، به ازای هر متقاضی – یعنی یک شرکت می تواند 40 کمک هزینه برای 40 سوکت در یک مکان یا 40 کمک هزینه برای 40 سوکت که در 40 مکان پخش شده است.

کمک هزینه خودروی پلاگین

شرکت‌ها همچنین می‌توانند کمک‌های بلاعوض دولتی برای وانت‌های برقی، کامیون‌ها و تاکسی‌ها دریافت کنند. اندازه این کمک‌ها بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است، وانت‌های کوچک واجد شرایط دریافت کمک هزینه تا سقف 2500 پوند هستند، و کامیون‌های بزرگ تا سقف 25000 پوند توسط دولت کمک می‌کنند.

NICهای کارفرما کاهش یافته

کارفرمایان باید سهم بیمه ملی (NICs) را در مورد حقوق و همچنین مزایای کارکنان مانند اتومبیل های شرکتی بپردازند. کارتهای کارت شبکه خودروهای شرکتی بر اساس انتشار دی اکسید کربن وسایل نقلیه هستند، بنابراین اگر کارفرما یک خودروی شرکتی برقی تهیه کند، نرخ ها بسیار مطلوب تر است.

کاهش مالیات خودرو

خودروهای برقی در حال حاضر از مالیات خودرو (عوارض غیر مستقیم خودرو) معاف هستند، اگرچه از سال 2025 برای پرداخت مالیات سالانه خودرو مانند خودروهای بنزینی و دیزلی رفتار خواهند شد.

مشوق های دیگر

خودروهای شرکت برقی نیز مشمول کمک هزینه مطالبات سرمایه مطلوبی می‌شوند، به این معنی که شرکت‌ها می‌توانند ارزش بیشتری را از سود شرکت برای اهداف محاسبات مالیاتی کسر کنند.

طرح‌های قربانی حقوق برای خودروهای الکتریکی نیز جذاب‌تر است، در حالی که سایرین مزایا شامل نرخ سوخت مشاوره ای جذاب برای شارژ خودروهای برقی است که کسب و کار شما هزینه آن را پرداخت می کند، به علاوه معافیت از هزینه های آلایندگی و ازدحام، در صورتی که وسایل نقلیه شما این موارد را به عنوان بخشی از کاری که برای آن استفاده می کنند جذب کنند.

آیا به فداکاری حقوق فکر کرده اید؟

ما با Corparison همکاری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم در مورد اینکه چگونه می‌توانید کسب و کار خود را با اجرای طرح‌های پاداشی مانند فداکاری حقوق و دستمزد ارتقا دهید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Corparison توسط یک پانل پیشرو از سرمایه‌گذاران پشتیبانی می‌شود، به این معنی که آنها می‌توانند مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیشنهادهای کاهش حقوق را برای کارکنان شما، در هر مدل و مدلی ارائه دهند.

امروز با Corparison پرس و جو کنید با فقط چند جزئیات اساسی در مورد کسب و کار شما وجود دارد تا ببینید چگونه آنها می توانند از شما حمایت کنند. تیم متخصص آنها آماده است تا به شما کمک کند مزایای کارمندان خود را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا دهید.

آیا خودروهای الکتریکی خودروهای شرکتی خوبی می سازند؟

صرفاً بر اساس مالیات، خودروهای الکتریکی اتومبیل‌های شرکتی فوق‌العاده می‌سازند. صرفه جویی قابل توجه است و واضح است.

چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت: اولین مورد این است که خودروهای برقی، با وجود کاهش قیمت، همچنان تمایل دارند که گران‌تر از خودروهای مشابه بنزینی و دیزلی باشند، بنابراین خود خودرو ممکن است گران‌تر باشد. برای شرکت‌ها برای خرید، و ارزش P11D مشمول مالیات آن بیشتر خواهد بود (اگرچه این جنبه دوم با کاهش نرخ BiK جذب خودروهای الکتریکی جبران می‌شود).

شرکت‌ها همچنین باید مسافت پیموده شده پرسنل را در نظر بگیرند، در صورتی که کارکنان مسافت‌های زیادی را طی کنند، زمان شارژ مجدد را در نظر بگیرند، و اینکه آیا کارمندان می‌توانند وسایل نقلیه خود را یک شبه در خانه شارژ کنند.

ماشین الکتریکی بعدی خود را با carwow دریافت کنید

اگر به دنبال یک خودروی الکتریکی هستید، جایی بهتر از کارواو برای خرید آن وجود ندارد. به سادگی مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید، یا از پیکربندی دستی ما برای محدود کردن گزینه های خود بر اساس خواسته ها و نیازهای خود استفاده کنید، و شبکه فروشندگان مورد اعتماد ما بهترین قیمت های خود را به شما ارائه می دهند و به شما اجازه می دهند که به سادگی جذاب ترین را انتخاب کنید.< /p>

مطمئن نیستید چه می خواهید؟ به انتخاب کننده ماشین ما سر بزنید، در حالی که اگر ماشین موجودی دارید که می‌خواهید بفروشید، می‌توانیم به شما کمک کنیم. شما همچنین با خدمات ماشین من ما را بفروشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا